Stránky

středa 24. července 2013

Setr, že je hodný a poslouchá? Asi bys ho měla reklamovat!!

Tak přesně tuhle větu mi řekl pan chovatel po tom, co jsem začala pět ódy na naše štěně. Proč ódy? Protože poslední dobou poslouchá jako hodinky. Klepu na dřevo, abych to nezakřikla.

Nebyl čas napsat dřív, ale většinu novinek si snad pamatuji, takže se s vámi o ně podělím. Tento článek bude víc o psaní a méně o fotkách, ale plánuji se o víkendu vrhnout na zpracování videí - tak pak bude zase na co koukat, pro mé méně čtoucí návštěvníky.


1. Artík bude skvělým námořníkem. Má za sebou první tempa u nás ve Třebovce, potom pokořil Orlici u babičky a nakonec plaval v opravdu hluboké vodě na Pastvinské přehradě, kde ho chytal brácha. Artush k němu doplaval a pak se mu sápal kolem krku. Bez škrábanců se to neobešlo, ale ta roztomilá chvíle za to stála. Video čekejte koncem týdne.
Potom si lehnul na pláži a spal. Nechtěl být daleko od nás a tak jsme mu z PET lahví a osušky udělali provizorní stan, ve kterém spokojeně dřímal. Fotka moc kvalitní není, ale snad se bude líbit.



2. Protože jde o setra fešáka, musela jsem mu do jeho garderóby přidat novou ozdobu. Je jí psí známka, se kterou mi ochotně zapózoval. Musela jsem ji zvěčnit, dokud vypadá pěkně a nově. Jessy má ještě takovou kulatější s jezevčíkem, na téhle nové je německý ovčák. Škoda, že nedělají podobiznu na přání. Artík by se tam skvěle vyjímal.

Pózička pro fanoušky tohoto blogu

3. Jako správný zahradník nejen zbavuje zahradu všech škůdců, jako jsou slimáci a pavouci, ale nyní vzal svou práci opravdu vážně a podíval se na to do hloubky. A to doslova. Strká hlavu do krtčí (či jaké) díry a hledá, kdo se uvnitř ukrývá. Zatím bez výsledku, ovšem hledač je to svědomitý a věnuje hledání spoustu času.
Mezi další povinnosti našeho zahradníka patří péče o stromy. A když už jsem se rozhodla, že ta třešeň prostě nebude stínit bazén a muže v naší rodině bych do toho dokopávala minimálně do podzimu, dala jsem se na velký ořez, aby nám na bazén zase svítilo sluníčko. Ani mě nenapadlo, jakého pomocníka v Artušovi najdu. Spadané větve (průměr cca 2,5 cm) odtahával na hromadu a popadané třešně úspěšně likvidoval.

 Stejně tak Artíkova role rybáře je velmi úspěšná. Osobně kontroluje stravování našich rybiček, tím že vše ochutnává, a taky jim dopřává dostatek pohybu, když je děsí čumákem na skle.

4. Setr kontrolor je horší než moje mamka. V pondělí se doma vykadil i vyčůral a pak mi to nadšeně přišel oznámit. Uklidila jsem to po něm a jdu pro hadr, abych to vydrbala, rejžuju koberec a najednou koukám - Artík si to doštrádoval až ke mně s jiným hadrem v tlamě a začal tu podlahu mydlit taky. Šmejdil hadrem po zemi jako blázen - možná mu to šlo i lépe než mně. Vzal si ho v kýblu - kam chodí krást houbičku, se kterou mu myju misku. Ukázalo se, jak je chytrý - ví, že to po hadru ještě beru mopem, který on miluje a tak doběhl do koupelny, vyskočil předníma packama na vanu a začal štěkat. (Kýbl s mopem máme ve vaně, aby nepil vodu, ve které máme čistící prostředek.) Štěkal tak dlouho, dokud jsem nevzala mop a nevytřela s ním podlahu. On se na něm krásně povozil - baví ho to a nemohl si to nechat ujít.
Takže asi tahle mě můj setřík komanduje. Mohl by si s mamkou podat packu.


5. Nakonec bych ráda zmínila naše pokroky ve výcviku. Na radu majitelky Artushova brášky Apolla, jsme prozatím vynechali píšťalku a snažím se být opravdu nadšená, když přijde na zavolání. Jako nehrát to na něj - to on stejně prokoukne, ale fakt být. A světe div se, ono to zabírá a Art vážně celkem poslouchá. Naši sbírku povelů pomalu rozšiřujeme o Aport/Přines - zatím to je tak, že pro to jdu častěji já, než pes, ale už jsme měli několik skvělých přinesení.

Mám toho ještě moc, co se děje a co bych Vám ráda napsala, ale za pár hodin zase letím do práce, tak snad to o víkendu všechno dopíšu, ať nám tu vzpomínky na Artyho mládí zůstanou všechny pohromadě.

Žádné komentáře:

Okomentovat